Specialista / Specialistka internetového obchodu – [2023 Edition]

E-shopy, marketing, legislativa, trendy v ecommerce, analytika, PPC – vše do hloubky

 

Akreditace MŠMT – Rekvalifikační kurz

Akreditace Ministerstva průmyslu a obchodu
Povolání: Vedoucí pracovník internetového obchodu

Poslední aktualizace kurzu: 8/2023 | Garant kurzu Mgr. Michal Míček LL.M.

Začátek 13.11.2023 - včasnou registrací zvýšíte šanci na schválení kurzu Úřadem práce

48 000,-
  • Prezenčně
  • 211 výukových hodin
  • Osvědčení MŠMT
  • Certifikát Edu partners v AJ

Intenzivní studium

za měsíc a půl hotovo, Začátek 13.11.2023

Prezenčně: 211 výukových hodin:

PRAHA

OSTRAVA

 

Připravujeme od 2024 Semestrální studium

za 5 měsíců hotovo
Prezenčně: 211 výukových hodin:

Pátek, Sobota, Neděle a dle domluvy

V případě zájmu se už můžete hlásit. Budete mít garanci místa.

PRAHA, OSTRAVA

Připravujeme od 2024 Kombinované studium - prezenčně + online

za 3 měsíce hotovo

211 výukových hodin

60% prezenčně

40% online

V případě zájmu se už můžete hlásit. Budete mít garanci místa.

 

Nejvíce komplexní kurz v oblasti e-commerce v ČR: od spuštění, provozování a růst e-shopu až za hranice ČR.

Vše v jednom kurzu, komplexně a do hloubky. Oblast e-commerce se velmi rychle vyvíjí. Kurz reflektuje aktuální trendy přes technické řešení, marketing, legislativu i samotný provoz internetového obchodu.

Oblast e-commerce, která získává převahu nad offline formami obchodu, nabízí perspektivní pracovní příležitosti s dobrým platovým hodnocením. Vzhledem k rychlosti vývoje technologií je snadné naskočit do rozjetého vlaku a stát se během krátké profesní dráhy skutečným profesionálem.

Potřebujete více informací?

Volejte:  606 663 826

Pište: info@edu-partners.cz

Propozice

Termín kurzu:
Termín: 13.11.2023

Forma kurzu: Prezenční studium

Akreditace MŠMT: ANO, MSMT-MSMT-15978/2023-2 platnost akreditace do roku 8/2026. Akreditace ke stažení zde

Přesný název akreditovaného programu: Specialista / specialistka internetového obchodu

Rozsah kurzu: 211 výukových hodin (jedna výuková jednotka: 45 min. dle MŠMT)

Výstup kurzu: Osvědčení o absolvování v českém jazyce (s možností jeho vydání i v anglickém jazyce – osvědčení Edu partners)

Cena: 48.000,- Kč

Platba: Kurz může proplatit v plné výši Úřad práce ČR. Platí pro ty, kteří jsou v evidenci Úřadu práce ČR.

Místo: Praha, Rosmarin Business Centre
Dělnická 213/12,
170 00 Praha 7-Holešovice,

Místo: Ostrava,
Raisova 889/5
Ostrava

Místo: Online

Materiální zabezpečení: Každý účastník má vlastní PC statnici.

Materiály ke kurzu: Materiály jsou zdarma.

Stahněte si PDF Formulář pro proplacení Úřadem práce ČR zde  

Pozor – u tohoto typu rekvalifikace si musíte o proplacení na ÚP zažádat. Schválení trvá obvykle 30 dní. V případě, že máte zájem o tuto rekvalifikaci, zavolejte nám na číslo 606 663 826. Obvyklý postup:

Vyplnění žádosti o rekvalifikaci pro ÚP
Podepsání žádosti o rekvalifikaci zástupcem Edu partners s.r.o.
Odeslání žádostí na ÚP
Čekání na schválení či neschválení
Nástup do kurzu
Absovování kurzu

Vstupní požadavky do akreditovaného kurzu MŠMT

Středoškolské vzdělání
Základní znalost obsluhy PC

Získané znalosti

Specialista internetového obchodu
Expert online marketingu
Samostatný tvůrce e-shopu
Samostatný tvůrce produktových www stránek

Sylabus kurzu

—– Nastartování online projektu —–

Získáte nástroje pro nastartovaní nového projektu. Zjistíte, jak je možné podnikat na internetu.

• Plánování projektu – Canvas
• Startup – úspěšné rysy startupů
• Fáze projektu
• Možnosti podnikání na internetu

—–Ekonomie e-shopu —–

Porozumíte hlavním ekonomickým ukazatelům pro řízení e-shopu. Naučíte se vypočítat, kdy dochází k návratnosti investic.

• Kalkulace nákladů (výnos, zisk, ztráta)
• Business case ROI

—– Marketing I. —–

Porozumíte principům marketingového výzkumu. Naučíte se efektivně pracovat s marketingovým mixem.

• Marketingový mix
• Marketingový výzkum

—– Tvorba produktového webu —–

Získáte dovednosti samostatného tvůrce profesionálně zpracovaných www stránek. Budete schopni vytvořit statický web i vytvořit web prostřednictvím redakčního systému. Po absolvování tohoto bloku můžete tvořit www stránky na zakázku.

• Instalace – webhosting – doména
• Instalace SSL
• Pokročilé nastavení PHP
• Vytvoření konverzního webu

—– Tvorba vlastního e-shopu —–

Naučíte se vyhodnotit, zda je pro vás lepší krabicové řešení, nebo open source. Naučíte se vytvořit a nainstalovat redakční systém e-shopu na zvolený webhosting se všemi potřebnými funkcionalitami.

• Volba řešení
• Instalace
• Šablony a jejich úpravy

—– Správa e-shopu —–

Zjistíte, jak vše funguje, co je potřeba pro administraci a jak optimalizovat procesy. Od objednání zboží od dodavatelů, přes zalistování zboží až po finální prodej.

• Obchodní proces
• Dokumentace – objednávky
• Postup pro prezentaci produktů na webu

—– Online marketing —–

Naučíte se využívat marketingové kanály. Budete rozumět optimalizaci SEO, umět vytvořit PPC kampaně včetně sociálních sítí. Poznáte vhodné nástroje pro další aktivizaci zákazníků.

• Srovnávače
• Katalogy
• PPC ADwords Sklik
• SEO
• Sociální sítě / Facebook / Instagram
• Email
• SMS
• PR a copywriting

—– Analytika —–

Kdo neměří, nemůže kvalifikovaně rozhodovat o další strategii. Naučíte se pracovat s. nástrojem GA4. Implementace i nastavení. Naučíte se používat Tag manažer a search konzoli.

• Google Analytics GA4
• Google Tag Manager
• Google search konzole
• Tvorba reportů

—– Legislativa —–

Bez znalosti. legislativního rámce nelze e-shop provozovat. Seznámíte se s vhodnou formou podnikání. Dostanete informace pro provozování e-shopu. Obchodní podmínky, reklamace. Legislativa spojená s marketingem.

• Legislativa provozování e-shopů
• Komunikace s úřady
• GDPR

—– Pokročilé úpravy šablon krabicových řešení —–

70% trhu tvoří krabicová řešení typu Shoptet. Naučíte se pokročilé úpravy šablon pomocí úpravy CCS a JavaScriptu, konkrétně frameworku jQuery. Dokážete měnit funkcionality šablony Shoptetu nebo Upgates platformy.

• Úprava Shoptetu UI/UX
• Upgates UI/UX

—– Získané IT skills —–

Kurz z vás sice neudělá programátory, ale získáte základní vhled do jazyků, ve kterých jsou tvořeny weby a e-shopy. Pochopíte, jak vše funguje a budete se schopni sami rozvíjet dále.

• HTML/CSS
• JavaScript
• PHP
• Adobe – grafika

—– MERGADO —–

Velmi silný nástroj, který stojí za to ovládat. Pokročilé úpravy feedů jsou pro úspěšné e-shopy samozřejmostí. Naučíte se měnit syntaxi feedu pro nahrání zboží do e-shopu nebo nahrání zboží z e-shopu do srovnávačů.

• Úprava feedu – Heureka, Zboží.cz
• Úprava feedu od dodavatelů

Vyberte si formu, která vám vyhovuje

Kvalifikační standard –  dle Ministerstva průmyslu a obchodu

Specialista/specialistka internetového obchodu (kód: 66-043-N)

Povolání: Vedoucí pracovník internetového obchodu 

Orientace v marketingové a obchodní činnosti

a Orientovat se v marketingovém mixu a marketingových strategiích
b Definovat podstatu a princip marketingového výzkumu
c Zjistit ceny konkurenčních výrobků a navrhnout změny v ceně nabízených výrobků podle dodavatelských podmínek a poptávce na trhu
d Definovat obchodní proces a fáze prodeje
e Sestavit a vysvětlit kalkulaci nákladů, výnosů, zisků a ekonomických ukazatelů pro zajištění fungování e-shopu
f Vyjmenovat kroky k přípravě prodejních dokumentů /obchodní dokumentace/ u elektronické objednávky
g Popsat postup potřebný k prezentaci produktu na prodejním webu (e-shopu)

Tvorba a provoz prodejního webu (e-shopu) s využitím platformy a jeho efektivní řízení

a Popsat tvorbu e-shopu, sestavit jeho strukturu podle zásad UX (user experience – uživatelská zkušenost/přívětivost webu), sepsat potřebný obsah
b Vysvětlit potřebné kroky vedoucí k správnému výběru externí firmy jako dodavatele šablony pro vytvoření prodejního webu a vytvořit e-shop pomocí naplnění platformy relevantním obsahem
c Popsat a zhodnotit analytická data prodejního webu (e-shopu)
d Charakterizovat a předvést jednotlivé doplňkové nástroje pro efektivnější řízení e-shopu (CRM – řízení vztahu se zákazníky, mailing, fakturační nástroj atd.)
e Vyjmenovat platební metody

Využívání on-line propagačních nástrojů pro prezentaci zboží a služeb na prodejním webu (e-shopu) a sociálních sítích

a Vyjmenovat základní vyhledávače zboží a služeb a popsat jejich význam
b Charakterizovat podstatu affiliate marketingu (partnerského marketingu)
c Stanovit a využít on-line propagační nástroje pro prezentaci zboží a služeb na prodejním webu (e-shopu)
d Stanovit a využít on-line propagační nástroje pro prezentaci zboží a služeb na sociálních sítích
e Charakterizovat SEO (Search engine optimization – optimalizace pro vyhledávače)

Uplatňování zásad logistiky v internetovém obchodě

a Charakterizovat specifika logistiky internetového obchodu se zbožím a službami
b Vyjmenovat důležité dokumenty a náležitosti, které musí být nedílnou součástí expedované zásilky, a to jak z pohledu odběratele, přepravce, tak i internetového obchodu
c Stanovit množství zboží, potřebné k prodeji dle předpokládaného odbytu
d Popsat způsob skladování a ošetřování zásob ve sféře oběhu v souladu s charakterem zásob podle sortimentu a podle zásad logistiky
e Provést přejímku zásob kvalitativně, kvantitativně a podle sortimentu
f Zkontrolovat doklady vázané na přejímku zásob (kvantitativně, kvalitativně)

Jednání ve styku se zákazníky, obchodními partnery a kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou

a Popsat možnosti jednotlivých forem komunikace: telefonická, e-mailová, on-line komunikace (chat)
b Efektivně jednat/vyjednávat se zákazníkem a s obchodními partnery
c Popsat postupy péče o zákazníka
d Řešit různé konfliktní situace při komunikaci se zákazníkem s ohledem na věk a typ, formu prodeje a sortiment zboží
e Vysvětlit na konkrétním příkladu podmínky a postupy reklamace zboží
f Popsat etiku a správné zacházení s osobními informacemi a údaji (včetně GDPR)
g Profesionálně jednat s kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou