Využijte dotaci až do výše 50 tisíc korun od Úřadu práce pro rok 2024

Obsah kurzu
Orientovat se v marketingovém mixu a marketingových strategiích
Způsob ověření znalostí: Písemné ověření
0/2
Definovat podstatu a princip marketingového výzkumu
Marketingový výzkum je systematický proces sběru, analýzy a interpretace dat a informací, které pomáhají manažerům při rozhodování souvisejícím s marketingem. Jeho podstatou je zjišťování a porozumění chování a preferencí zákazníků, efektivity marketingových kampaní, dynamiky trhu a trendům, vnímání značky a mnoha dalším aspektům, které ovlivňují úspěch podnikání a strategie firmy.
0/7
Sestavit a vysvětlit kalkulaci nákladů, výnosů, zisků a ekonomických ukazatelů pro zajištění fungování e-shopu
Vyjmenovat kroky k přípravě prodejních dokumentů /obchodní dokumentace/ u elektronické objednávky
Popsat postup potřebný k prezentaci produktu na prodejním webu (e-shopu)
Zjistit ceny konkurenčních výrobků a navrhnout změny v ceně nabízených výrobků podle dodavatelských podmínek a poptávce na trhu
Způsob ověření znalostí: Praktické předvedení a ústní ověření Zjistit ceny konkurenčních výrobku a je technicky celkem snadným úkolem. Všechny ceny vložíme do excelovské tabulky a uděláme srovnání. Obvykle nejrychlejším zdrojem pro porovnání cen jsou srovnávače Heureka, Zboží.cz, velké e-shopy Alza.cz, Mironet.cz a podobně. Navržení správné ceny už je o mnoho náročnější úkol. Je třeba zohlední mnoho faktorů. Internetové prostředí je extrémně konkurenční s citlivosti na cenu produktu. Když se podíváme například na srovnávače, tak k motivaci nákupu zákazníka rozhodují i desítky korun. Ovšem bylo by mylné se domnívat, že nízká cena vede k větším objednávkám. Bojovat o zákazníka pouze nízkou cenou obvykle není dlouhodobě udržitelná strategie. Jako vzor mohu uvést srovnávač TEMU, který dotuje každý produkt několika dolary. Snaží se urvat část českého trhu. Nehledě na bezpečností rizika s ohledem na čínského majitele.
0/7
Tvorba a provoz prodejního webu (e-shopu) s využitím platformy a jeho efektivní řízení
a) Popsat tvorbu e-shopu, sestavit jeho strukturu podle zásad UX (user experience – uživatelská zkušenost/přívětivost webu), sepsat potřebný obsah
b) Vysvětlit potřebné kroky vedoucí k správnému výběru externí firmy jako dodavatele šablony pro vytvoření prodejního webu a vytvořit e-shop pomocí naplnění platformy relevantním obsahem
Praktické předvedení a ústní ověření
c) Popsat a zhodnotit analytická data prodejního webu (e-shopu)
Praktické předvedení a ústní ověření
d) Charakterizovat a předvést jednotlivé doplňkové nástroje pro efektivnější řízení e-shopu (CRM – řízení vztahu se zákazníky, mailing, fakturační nástroj atd.)
Praktické předvedení a ústní ověření
e) Vyjmenovat platební metodyÚstní ověření
Ústní ověření
Využívání on-line propagačních nástrojů pro prezentaci zboží a služeb na prodejním webu (e-shopu) a sociálních sítích – název modulu
Specialista internetového obchodu
O lekci

Marketingová strategie je plán nebo přístup, který organizace používá k dosažení svých marketingových cílů a k podpoře svých obchodních cílů. Tato strategie zahrnuje identifikaci cílových trhů, vývoj kombinace marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace) a implementaci a hodnocení těchto plánů k dosažení maximální konkurenční výhody.